• Oamenii de știință au creat o vacă modificată genetic care produce lapte pentru diabetici

Violina Gorcinschi -

Vaca ce produce lapte pentru diabetici. Oamenii de știință de la Universitatea din Illinois Urbana-Champaign și cei de la Universidade de São Paulo din Brazilia au creat, cu ajutorul modificărilor genetice, o vacă al cărei lapte conține o cantitate semnificativă de insulină. Această nouă sursă de insulină ar putea ajuta milioane de oameni cu diabet.

În urma descoperirilor făcute de cercetătorii americani și brazilieni, o turmă de vaci modificate genetic ar putea produce suficientă insulină pentru a acoperi nevoile unei țări întregi, făcând-o o metodă fiabilă de tratament pentru cei cu diabet zaharat de tip 1, potrivit Mediafax.

Lapte pentru diabetici (foto: telegraphindia.com)

Lapte pentru diabetici, produs de vaci modificate genetic

O echipă de cercetători de la Universitatea din Illinois Urbana-Champaign şi Universidade de São Paulo din Brazilia a descoperit un mod inedit de a ajuta oamenii cu diabet: o vacă modificată genetic care produce lapte cu insulină umană, a informat Futurism.

În cadrul procesului, oamenii de știință au inserat un segment de ADN uman care codifică precursorul insulinei active, numit proinsulină, în nucleele celulelor a zece embrioni de vacă. Din cei zece embrioni, a fost produsă o vițică modificată genetic în Brazilia. Ajunsă la maturitate, vaca a fost însămânțată şi stimulată să producă lapte folosind hormoni.

Citește și: Vițel cu genetică Fleckvieh, vândut la licitație pentru suma de 90.000 de euro

Spre mirarea tuturor, vaca a produs nu numai proinsulină, ci şi insulină în laptele său. Producţia echivala cu un gram pe litru – o cantitate destul de mare, având în vedere faptul că este necesară doar o fracţiune de miligram pentru o doză. Grupul de oameni de știință vor ca vaca modificată genetic să treacă prin ciclurile complete de lactaţie pentru a îmbunătăți și mai mult performanța.

În opinia cercetătorilor, la o scară largă, metodele deja existente de producție a insulinei, inclusiv drojdia şi bacteriile modificate genetic, ar putea fi în curând depășite de vacile specializate pentru lactaţie.