• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • Ciparea tractoarelor pentru o putere mai mare. Avantaje și riscuri

    Violina Gorcinschi -

    Ciparea sau chiptuningul crește numărul de cai putere la tractoare, economisind și consumul de combustibil prin optimizarea software-ului. Cu toate acestea, în ciuda avantajelor, riscurile, cum ar fi deteriorarea motorului, nu sunt de neglijat.

    În trecut, fermierii aveau metodele lor mecanice de a îmbunătăți puterea tractorului, însă acum, totul a devenit digital. Tractoarele pot căpăta mai multă putere cu ușurință, datorită modificărilor făcute în software. Una dintre aceste modificări presupune introducerea unui rezistor între senzorul de temperatură și unitatea de control a motorului. Astfel, computerul este păcălit să dea valori false și să determine injectarea unei cantități mai mari de combustibil. Metoda este ieftină, dar imprecisă și riscantă, potrivit Agrarheute.

    Chiptuning la tractoare – riscuri (foto: tuningblog.eu)

    Ciparea tractoarelor. Creșterea performanței, dar riscuri pentru motor

    Chiptuningul la tractoare pentru creșterea performanței. Cu ajutor profesional, fermierii pot crește performanța motorului cu până la 40%. Totodată, se poate reduce și consumul de combustibil folosind aceeași metodă de condus.

    Citește și: Ruris RR2200, cel mai nou tractor românesc, a fost prezentat la Indagra. Prețul, între 3.000 și 5.000 de euro

    Manipularea mai precisă creează o „cutie neagră”: modulul electronic, care poate fi achiziționat individual, este conectat între unitatea de comandă a motorului și injectoare sau senzori. Cutia simulează și valori false ale senzorului, astfel încât motorul să fie alimentat cu mai mult combustibil. Cu toate acestea, devine pe deplin eficient numai atunci când unitatea de control al motorului este complet reprogramată. De aceea, este necesară intervenția unor specialiști în domeniu.

    Citește și: NHR îi liniștește pe fermieri: Combinele Deutz-Fahr, în stoc. Nu sunt și nu vor fi probleme cu piesele de schimb!

    Chiptuningul făcut de amatori este predispus la tot felul de greșeli. Una dintre cele mai mare este programarea cea mai agresivă. Este ușor să te lași dus de val, dar forțarea limitelor motorului poate duce la supraîncălzire, uzură timpurie sau chiar defecțiune totală.


    Te-ar mai putea interesa

    Oierul Ioan Suciu anunță că vinde 200 de litri de lapte de oaie pe zi: ”Prețul de criză, ca peste tot! 10 lei litrul!” Ce pomi fructiferi se taie în luna aprilie Soiul de cireșe care a trecut cu bine de îngheț și va avea producție normală în livada lui Gelu Bogdan

    Ultimele știri

    Arătură, minim-till sau no-till? Rezultate obținute după 5 ani în ferma sa de sătmăreanul Bekes Arnold Agro Kar, un distribuitor de utilaje agricole din Ucraina, își va lansa propria linie de tractoare Comisia Europeană promite sprijin financiar pentru fermierii afectați de febra aftoasă