• ABONARE
  • Contact
  • Publicitate
  • Anunțuri
  • Audiență
  • Rețele sociale
  • Informații
  • Știri
  • Subvenții APIA
  • Vegetal
  • Zootehnie
  • Bursă cereale
  • Agribusiness
  • ARHIVA
  • CĂUTARE
  • ”Regele Uleiului” a cumpărat un terminal în Portul Constanța și îl va extinde cu bani de la Guvernul României

    Angelica Lefter -

    Regele Uleiului, așa este cunoscut afaceristul moldovean ce ar deține și pașaport rusesc – Vaja Jhashi, CEO al Grupului Trans-Oil. Compania pe care acesta o controlează, și care deține afaceri cu ulei și în România, a anunțat că a cumpărat un terminal din Portul Constanța, iar costul achiziție va fi acoperit împrumut, iar extinderea terminalului va fi asigurată printr-un grant primit de la Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor. În Republica Moldova, Vaja Jhashi este deja cunoscut pentru că ”face legea” în portul Giurgiulești, singurul port moldovenesc la Dunăre.

    Grupul Trans-Oil controlat de afaceristul cu cetățenie rusă a anunțat semnarea unui Contract de Cumpărare Acțiuni (SPA) pentru achiziția terminalului Frial, situat în Portul Constanța, România. ”SPA a fost semnat vineri, 25 octombrie 2024, marcând o piatră de hotar cheie în strategia pe termen lung a Grupului de a-și extinde prezența în centrul logistic vital al Mării Negre”, anunță oricialii Trans-Oil.

    Frial Terminal are o capacitate de transbordare de 1,5 milioane de tone de cereale și 500.000 de tone de ulei vegetal, sporind semnificativ capacitățile operaționale ale Grupului Trans-Oil și ”îmbunătățind eficiența lanțului său de aprovizionare”.

    ”Această achiziție va permite Trans-Oil să-și eficientizeze logistica și distribuția mărfurilor pe mai multe continente. Închiderea tranzacției este de așteptat să aibă loc mai târziu în T4 2024, sub rezerva primirii avizului de la Consiliul Concurenței din România. De asemenea, Grupul are în vedere o extindere semnificativă a capacităților de stocare ale terminalului portuar, care va fi finanțată printr-un grant al Guvernului României acordat companiei de către Ministerul Transporturilor. Această inițiativă subliniază angajamentul Grupului de a-și consolida infrastructura în regiune și de a-și spori în continuare capacitățile operaționale”, se mai arată în comunicat.

    Achiziția terminalului de la Marea Neagră, din fonduri proprii și un o finanțare bancară

    Achiziția terminalului de la Marea Neagră va fi finanțată printr-o combinație a rezervelor interne de numerar ale Grupului și a finanțării pe termen lung garantate de la o bancă europeană lider. ”Această investiție subliniază angajamentul Grupului de a-și consolida infrastructura și de a-și consolida rolul de jucător lider pe piața mărfurilor agricole”, susțin reprezentanții Trans-Oil.

    „Achiziția Frial Terminal este un pas semnificativ înainte în strategia noastră de a ne extinde amprenta în Portul Constanța și de a ne consolida capacitatea de a livra mărfuri de înaltă calitate clienților noștri din întreaga lume. . Suntem încrezători că această nouă adăugare ne va permite în continuare să satisfacem cerințele tot mai mari ale clienților noștri și să ne sprijinim obiectivele de creștere în următorii ani”, a declarat Vaja Jhashi, CEO al Grupului Trans-Oil.

    Grupul Trans-Oil se prezintă pe site-ul propriu ca fiind un operator de agrobusiness de top în regiunea Mării Negre, specializat în producția, procesarea și comercializarea mărfurilor agricole. Cu o rețea logistică extinsă și o expertiză profundă pe piață, Grupul susșine că deservește clienți de pe mai multe continente, oferind în mod constant excelență în fiecare aspect al operațiunilor sale.

    Trans-Oil, business atât în Republica Moldova, cât și în România

    În Republica Moldova, grupul Trans-Oil deținut de antreprenorul Vaja Jhashi este frecvent implicat în dispute publice legate de prețul de achiziție a cerealelor și a uleiului de floarea-soarelui, piețe pe care deține cote majoritare. Cel mai mare scandal în care a fost ”prins” și Jhashi este legat de portul Giurgiulești, despre care, în țara vecină, se știe că este controlat de către afaceristul moldovean suspectat a fi un apropiat al oligarhului Vladimir Plahotniuc.

    Vaja Jhashi a preluat de facto Grupul Trans Oil în 2003, reușind să treacă la statutul de jucător major pe piața moldovenească a cerealelor și semințelor oleaginoase. Indirect, Jhashi controlează două mari fabrici de petrol în Moldova, terminale pentru cereale și ulei vegetal la Portul Giurgiulești. De asemenea, ar deține aproximativ 60.000 de hectare de teren agricol.

    Activele deținute și controlate de Vaja Jhashi sunt estimate la peste 200 de milioane de dolari, ceea ce îl face unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Moldova.

    Vaja Jhashi s-a extins și în România unde grupul său a stat în spatele preluării grupului Racova fondat de Adrian Porumboiu. Trans-Oil are și un protocol cu terminalul Comvex pentru exportul de cereale, oleaginoase și ulei prin portul Constanța, iar la noi în țară, grupul deține fabrica de ulei de la Țăndărei.

    Ziarul de Gardă scrie că Vaja Jhashi este un milionar de origine georgiană, care deţine cetăţenia R. Moldova, are paşaport rusesc şi american


    Te-ar mai putea interesa

    Plăți finale la APIA. Calculator tranșa a doua din subvenția pe hectar și animale, din 2 decembrie Subvențiile care se achită fermierilor până la finalul anului Subvenția APIA de 98,80 euro/ha, la plată din 2 decembrie pentru micii fermieri

    Ultimele știri

    Prețul cerealelor în Bărăgan. Valentin Popa, fermier: Am înlocuit porumbul cu rapița! ANSVSA – recomandări pentru tăierea porcului de sărbători Comisarul UE pentru Agricultură: ”Acordul Mercosur are multe clauze de protecție pentru fermieri”